Echilibru viață de familie – carieră: Formare cu personalul din cadrul departamentului de RU, UB

Vineri, pe 26 mai 2023, a avut loc prima parte a modului de formare dedicat angajaților din resurse umane din UB.

Au participat reprezentante și reprezentanți de la secretariatele diverselor facultăți. Printre acestea, enumerăm: Facultatea de Filosofie, Facultatea de Litere, Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Facultatea de Geologie și Geofizică, Facultatea de Fizică.
De asemenea, au participat reprezentante/reprezentanți ai următoarelor birouri: Biroul Incluziune, Echitate și Egalitate de Șanse, Direcția Managementul Programelor de Cercetare, Direcția Generală Management Academic, Direcția Secretariat, Direcția Financiar Contabilă.

Modulul a fost propus și susținut de prof.univ.dr. Laura Grunberg. El face parte din seria de formări dezvoltată de Biroul de Formare și Dezvoltare din cadrul UB și se circumscrie de asemenea  activităților de formare propuse în cadrul PEG-UB.

Concilierea vieții de familie cu cea profesională este un aspect de mare interes astăzi, reflectând o schimbare profundă a relațiilor și rolurilor de gen din viața publică și privată. Conceptul este astăzi operaționalizat și transpus în diverse strategii naționale și europene prin care se încearcă armonizarea celor două sfere astfel încât beneficiile să fie pentru calitatea vieții fiecărui angajat în parte dar și pentru angajatori.

Participanții au discutat despre capcanele conceptului de gen, despre ce este și nu este egalitatea de gen și care sunt principalele probleme de astăzi din domeniu. Și-au făcut ”roata vieții” pentru a avea o imagine personalizată a ceea ce ar putea să însemne echilibrul și armonia între viața personală, viața de familie, prieteni, carieră, timp liber, odihnă, etc.

Ce poate face UB pentru acest echilibru dorit? A rămas temă de reflecție pentru partea a doua a modului (noiembrie 2023).


Formare


Exercițiu: Roata Vieții

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *